Andrea

B U S I N E S S   C O N T R O L L E R

“Mijn werk als business controller is heel gevarieerd. Binnen mijn functie adviseer ik het management over strategische besluiten: hoe en op welke manier kunnen we ons als woningcorporatie verbeteren? Iedere maand bespreek ik de maandrapportage met leden van het managementteam en gaan we dieper in op opvallende thema’s. Als er ergens kansen liggen, bespreek ik dit eerst met de verantwoordelijke afdeling. Zo houd ik me bijvoorbeeld bezig met informatiebeleid: hoe gaan we om met informatie in onze organisatie? En denk ook aan het schrijven van businesscases. Een voorbeeld: het is in de huidige arbeidsmarkt moeilijk om personeel te vinden. We werken hierdoor veel met tijdelijke krachten. Een recruiter binnen onze organisatie kan een uitkomst zijn om de kwaliteit en kosten te verbeteren. Na een gesprek met de afdeling, bereid ik een voorstel voor met cijfers en kwalitatieve data. Daarna presenteren we het aan het managementteam en bestuur, die de besluiten nemen. Maar ik ben bijvoorbeeld ook betrokken bij het begrotingsproces en het autorisatiebeleid. Erg afwisselend dus, een mooie mix van analyses uitvoeren en afspraken met collega’s.”

Extra uitdaging
“De grootste uitdaging binnen het werk bij WonenBreburg vind ik het spanningsveld waar je als corporatie in zit. Ook al heb je financieel de ruimte voor nieuwbouw of verduurzaming, dat betekent niet dat je het kunt doen. Bijvoorbeeld als er sprake is van onvoldoende personeel, tekort aan materialen, of als de gemeente geen grond kan verkopen. Hoe graag we iets ook willen, soms worden we beperkt door de wereld om ons heen. Maar dat weerhoudt mij en mijn collega’s er niet van om dat stapje extra te zetten voor onze huurders.”

Hart voor de huurder
“De maatschappelijke meerwaarde van de corporatie én inhoudelijk complex en gevarieerd werk is voor mij de ideale combinatie. De sfeer op de werkvloer is collegiaal en informeel. Alles wat we doen bij WonenBreburg doen we voor onze huurders. Het gesprek gaat eerder over kwalitatieve zaken dan over euro’s. Natuurlijk is dat gesprek er ook, maar het is echt belangrijk dat het geluk van de huurders hoog is. Dat merk je binnen heel WonenBreburg: we hebben hart voor de organisatie én voor de huurders.”

BEN JIJ DE NIEUWE COLLEGA DIE WIJ NODIG HEBBEN?

KLIK DAN HIER OM ALLE ACTUELE VACATURES TE BEKIJKEN