Bart

L O O D G I E T E R


“De reparatieverzoeken van huurders worden voor ons ingepland. ’s Ochtends, voordat ik de bus in stap bekijk ik op de iPad wat er vandaag op de planning staat. Dat is over het algemeen ontzettend verschillend. Van het repareren of vervangen van een keukenkraan tot een dak lekkage bij een appartementencomplex. Die diversiteit tussen kleine bonnen en grote klussen maakt mijn werk interessant. En biedt bovendien veel technische uitdaging.”

“Zo efficiënt mogelijk werken, dat is het doel. We plannen onze route zelf, binnen het tijdvak van de ochtend of de middag. En we zorgen er natuurlijk voor dat huurders zo min mogelijk overlast ervaren. Dus ronden we de werkzaamheden in principe in één keer af; we rijden daarom ook altijd met een volle bus rond. Natuurlijk lukt het niet altijd omdat we toch extra materialen moeten bestellen of de werkzaamheden uitbesteden aan gespecialiseerde bedrijven.”

Te gast bij huurders
“Na twaalf jaar vindt Bart het dagelijkse contact met huurders nog steeds het leukste aan zijn werk. Het is meer dan loodgieterswerk alleen. Als vakman bij WonenBreburg ben je het gezicht van de woningcorporatie. Je komt bij mensen thuis, daar ben je te gast. Dan is het telkens schakelen, want je hebt steeds met andere bewoners te maken. Daarbij probeer ik iedereen zo goed mogelijk te helpen met vragen over de woning of de huur. Weet ik het antwoord niet, dan verwijs ik ze door naar de buurtbeheerder in het wijkkantoor.”

Gunstige uren
“WonenBreburg heeft een eigen onderhoudsbedrijf, met gunstige uren voor ons vakmannen.  We hebben een 36-urige werkweek en kunnen bijvoorbeeld om de week een vrije dag inplannen. Daar staat tegenover dat we zeven keer per jaar een storingsdienst draaien en dus ook buiten werktijd stand-by staan om huurders te helpen bij spoedreparaties.”


BEN JIJ DE NIEUWE COLLEGA DIE WIJ NODIG HEBBEN?

KLIK DAN HIER OM ALLE ACTUELE VACATURES TE BEKIJKEN